De eerste indrukken

14 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

11 maart was het eindelijk zo ver, ik zou naar Kaapstad gaan! Bart, papa, mama en Stijn hebben me met een koffer vol lieve kaartjes en afscheidscadeautjes naar schiphol gebracht. Ik vond het heel leuk dat er zoveel mensen aan me hebben gedacht. De hele dag kreeg ik nog berichtjes om me veel plezier en succes te wensen, dat vond ik erg fijn!

Het afscheid vond ik pest pittig en het was echt wel emotioneel. Nadat de laatste tranen gedroogd waren ging ik mijn koffer inchecken. Dit ging wat minder soepel dan verwacht. Bij het navragen hoe het precies met mijn koffers zou gaan bij de overstap bleek dat ik naar Londen Heathrow zou vliegen, maar dat mijn vlucht naar Kaapstad vanaf Londen Gatwick vertrok. Deze overstap is niet haalbaar. Gelukkig was er nog plek over in een vlucht naar Londen Gatwick en kon ik overgeboekt worden. Nog een laatste afscheidskus en mijn avontuur begon echt! Uiteindelijk ben ik rond 16:45 vertrokken naar Londen, dit verliep allemaal prima. Ik heb mijn overstap ruim gehaald en heb ik het vliegtuig naar Kaapstad gelukkig redelijk goed kunnen slapen.

Bij aankomst op het vliegveld werd mijn visum nog even goed gecontroleerd. Vervolgens lag mijn koffer al op de band en kon ik meteen door naar degene die me naar mijn huis zou brengen. Het huis ligt in de wijk Woodstock. Dit is een wijk waar je niet overal alleen rond kunt lopen en al helemaal niet wanneer het donker is. Je moet ook twee hekken openen om bij de voordeur te komen. Toch heb ik me gelukkig nog niet onveilig gevoeld. Bij aankomst werd ik opgewacht door twee huisgenootjes. De andere twee heb ik later die dag ontmoet. Mijn huisgenoten hebben me een beetje wegwijs gemaakt. Ze zijn super aardig en nemen me overal mee naar toe!

De volgende dag had ik kennismaking op mijn stage. Ik werd door degene die mijn stage heeft geregeld opgehaald en samen zijn we naar School of Hope gereden. Ik werd heel goed ontvangen en meteen uitgenodigd voor ‘the Matric Dance’ aanstaande maandag. Dit is vergelijkbaar met ‘prom’ in Amerika, best bijzonder dus! Ik heb de hele dag meegelopen met een andere Nederlandse stagiaire, ook een heel aardig meisje! Eigenlijk zijn alle mensen die ik tot nu toe ontmoet heb erg aardig en vriendelijk. 19 maart ontmoet ik mijn begeleidster en krijg ik precies te horen wat ik mag gaan doen. Begin april begint mijn stage pas echt omdat ze nu vakantie hebben.

Vandaag ben ik met drie huisgenoten op pad geweest. Wat is het toch mooi hier! We zijn naar het natuurpark Cape Point gereden, waar ook Kaap de Goede Hoop ligt. Op de weg er naar toe hebben we de Chapmans Peak drive gedaan en op de weg terug zijn we langs de pinguïns gereden. Het is zo leuk om die beestjes rond te zien lopen en zwemmen!

1. Annet Elst:
    14 maart 2019
    De eerste berichten klinken goed Nienke! Een goed begin is het halve werk .
    Voor ons al herkenbare beelden die je hier laat zien. Geniet ze en suc6 verder! X
  2. Nicole:
    14 maart 2019
    Goed om te lezen dat het allemaal lekker loopt!! Wat zul jij genieten en veel leren.....wat ik al zei: stoer hoor!!! Lieve
  3. VAN BAAL, RICHARD:
    16 maart 2019
    ik ben trots op je nienke. Veel plezier en kijk goed uit meid!!!
    groetjes ome Richard
  4. Els kerstens:
    17 maart 2019
    Super stoer Nienke en wat heerlijk dat jouw eerste indrukken zo zijn van het mooie Afrika. Geniet ervan en slurp alle nieuwe ervaringen op!
  5. Johny en Riekje:
    22 maart 2019
    Wat leuk om te lezen dat het je goed gaat. Geniet van deze leerzame ervaring. Leuk om foto's te zien die bij je verhaal passen. Dikke kroel🤗