Nog 5 dagen!

6 maart 2019 - Vlissingen, Nederland

Hey, welkom op mijn blog!

Het is bijna zo ver! Over 5 dagen vertrek ik voor zo'n 20 weken naar Kaapstad! Het komt nu toch wel heel dichtbij en de spanning begint toch wel te stijgen. In Kaapstad ga ik stage lopen bij School of Hope waar ik jongeren met een moeilijke achtergrond mag gaan begeleiden. Ik ben al bijna helemaal klaar voor vertrek! Maandag heb ik eindelijk, na veel geregel en af en toe wat stress, mijn visum opgehaald. Ook heb ik maandag te horen gekregen dat mijn stage bij School of Hope rond is. Dit is namelijk niet de plek waar ik in eerste instantie stage zou gaan lopen. Ik zou eigenlijk stage gaan lopen in een tehuis voor uithuis geplaatste jongens. Drie weken geleden kreeg ik te horen dat mijn stage daar niet door kon gaan omdat degene die mij zou gaan begeleiden zijn baan had opgezegd en er geen vervanger zou zijn die dit over kon nemen. Nu moest last minute een nieuwe stageplek worden geregeld. Gelukkig heeft 4exchange me hier goed bij geholpen en is alles geregeld. Ik heb er dan ook enorm veel zin in om hier stage te gaan lopen. Vandaag krijg ik mijn laatste inenting en verder is het een kwestie van inpakken en afscheid nemen, wat ik erg lastig vind en ook best wel tegen op zie. Helaas hoort dit erbij. Gelukkig neemt dit niet weg dat super veel zin heb in dit avontuur!

Op deze blog zal ik af en toe mijn ervaringen delen. Mocht je op de hoogte willen blijven van mijn tijd in Kaapstad, kun je je aanmelden voor de mailinglijst.

Liefs, Nienke

1. Eddy, Diana, Ziggy en Tita:
    6 maart 2019
    Hallo Nienke,
    Wat gaat de tijd snel! Zo zie ik je moeder nog uit de auto stappen met wat ik dacht een nieuw gekochte maxicosi, maar tot mijn verbazing en vreugde lag daar reeds een prachtige kleine meid in. Wij wensen je heel veel succes op je grote avontuur en blijven uiteraard graag op de hoogte. Liefs van de buren en hun twee viervoeters.